I. Introducere
X S.R.L cu sediul în _____, înmatriculată la registrul comerțului sub ___, cod de identificare fiscală ____, facilitează achiziționarea de mărfuri cu ajutorul rețelei electronice (internet) de la adresa x.ro, denumit în continuare „Magazin”. Administratorul datelor personale ale clienților Magazinului este societatea comercială mai sus menționată.
Prezentul Regulament se adresează tuturor utilizatorilor Magazinului și stabilește principiile de efectuare a înregistrărilor și de utilizare a contului de Magazin, principiile de rezervare pe cale electronică a mărfurilor disponibile în Magazin, denumite în continuare “Mărfuri” sau „Marfa”), de plasare de comenzi pe site-ul Magazinului, precum și principiul încheierii contractelor de vânzare a Mărfurilor.
Informațiile despre Mărfurile din Magazin – printre altele, descrieri, prețuri – constituie o invitație la încheierea de contracte de vânzare în sensul legilor în vigoare, conform condițiilor din Termeni și condiții.
II. Regulile de utilizare a magazinului și de încheiere de contracte de vânzare a mărfurilor
X S.R.L facilitează încheierea de contracte de vânzare a Mărfurilor prin intermediul internetului și prestează o serie de servicii, prevăzute în Regulamentul de față.
Contractul de vânzare a mărfurilor se încheie intre utilizatorul Magazinului, denumit în continuare „Client”, și X S.R.L.
Condiția începerii utilizării Magazinului este cunoașterea acestui Regulament și acceptarea sa.
Informațiile furnizate de Client în timpul plasării comenzii trebuie să fie reale, actuale și exacte. X S.R.L își rezervă dreptul de a refuza realizarea comenzii, în cazul când datele furnizate nu sunt suficient de exacte și fac imposibilă realizarea comenzii, mai exact, nu permit predarea corespunzătoare a produselor. Înainte de a refuza realizarea comenzii X S.R.L va încerca să îl contacteze pe Client pentru a stabili ce date sunt necesare pentru a face posibilă realizarea acesteia.
Clientul care a utilizat Magazinul are obligațiile:
- a) de a nu furniza și transmite informații interzise prin lege;
- b) de a utiliza Magazinul într-un mod care să nu perturbe funcționarea acestuia;
- c) de a nu difuza și de a nu plasa în cadrul Magazinului informații comerciale incorecte;
- d) de a utiliza Magazinul într-un mod care să nu creeze inconveniente pentru alți clienți și pentru administratorul Magazinului;
- e) de a folosi informațiile amplasate în paginile magazinului doar în scop personal.
III. Încheierea contractelor de vânzare
Magazinul facilitează plasarea comenzilor de Marfă după cum urmează:
- a) pe pagina web a Magazinului (on-line), urmând procedura de plasare a comenzilor,
- b) telefonic, prin contact cu infolinia Magazinului la numărul de telefon afișat pe website;
- c) prin e-mail, transmițând comanda cu Mărfurile alese pe adresa: contact@x.ro.
Magazinul primește comenzile plasate on-line pe parcursul întregii zile, în toate zilele săptămânii. Comenzile plasate prin telefon sau prin e-mail sunt primite luni – vineri între orele 09.00 – 17.00. Termenul mediu de răspuns la un email este de 24 ore. Comenzile plasate în zilele libere sau de sărbători vor fi prelucrate în prima zi lucrătoare de la data plasării comenzii.
Condiția plasării comenzii o constituie completarea în formular a tuturor datelor cerute, necesare pentru expediere și pentru generarea din sistem a facturii fiscale.
Pentru a plasa o comandă se aleg Mărfurile din Magazin, mai ales în ceea ce privește cantitatea, după care se trece la “Coșul de cumpărături” și continuă procedura de plasare a comenzii selectându-se diferitele opțiuni.
Până la momentul confirmării selectării Mărfurilor cu butonul „Finalizează comanda”, Clientul are posibilitatea de a efectua modificări referitoare la Marfa din comandă, precum și la datele de livrare și facturare. Confirmarea de către Client a comenzii prin butonul mai sus menționat este echivalentă cu acceptarea obligației de a face plata prețului Mărfurilor și a costurilor de livrare, lucru despre care Clientul este informat direct, înainte de confirmarea comenzii.
Confirmarea de către Client a comenzii conform paragrafelor de mai sus constituie oferta transmisă de Client către X S.R.L, de a încheia contractul de vânzare, conform conținutului comenzii și prezentului Regulament.
În momentul plasării comenzii conform paragrafelor de mai sus, Clientul primește la adresa de e-mail indicată un mesaj referitor la comanda plasată: cantitățile de Mărfuri comandate, valoarea comenzii, tipul de livrare și de plată ales, data estimativă de livrare a comenzii, precum și datele de contact ale Clientului, Magazinului, etc.. Procedura aceasta reprezintă și o confirmare a primirii de către Magazin a ofertei de achiziție din partea Clientului.
După recepționarea comenzii, Magazinul va contacta telefonic Clientul pentru a-i transmite costul de transport în funcție de greutatea coletelor și de numărul de kilometri. După primirea confirmării acceptului comenzii din partea Clientului se ajunge la încheierea între Client și X S.R.L a contractului de vânzare a Mărfurilor comandate de Client.
Contractul de vânzare se încheie în limba română, având conținutul prezentului Regulament completat cu comanda plasată de Client.
Fără atingerea dreptului Clientului de se retrage din contract, conform legislației în vigoare, Clientul poate renunță la comandă înainte de a primi de la Magazin confirmarea ofertei de achiziție, adică înainte de a primi e-mail-ul care confirmă acceptarea comenzii spre livrare. În această privință, Clientul trebuie să contacteze urgent Magazinul prin telefon sau e-mail.
IV. Livrarea și recepționarea mărfurilor
Mărfurile sunt livrate la adresa indicată de către Client în comandă. Termenul estimativ pentru livrarea Mărfurilor este afișat în rezumatul comenzii, înainte de confirmarea de către Client a plasării comenzii prin butonul “Finalizează comanda”.
Termenul estimat prevăzut pentru livrarea comenzii la Client este de 48 ore din momentul plasării comenzii. Termenul integral, maxim, de realizare a comenzii nu ar trebui să depășească 120 ore. Începerea realizării comenzii poate fi întârziată până la momentul înregistrării în contul bancar al Magazinului al prețului vânzării și a eventualelor costuri cu livrarea, în cazul alegerii de către Client a formei de plată prin transfer bancar.
Mărfurile sunt livrate la adresa indicată de pe teritoriul României, de către firma de curierat Sameday. Taxa pentru livrarea produselor este de 20 lei. Magazinul facilitează și preluarea Mărfurilor din punctul de ridicare.
V. Prețuri și metode de plată
Informația despre prețul de achiziție al mărfii de pe pagina web a magazinului este obligatorie din momentul primirii de către Client a unui e-mail de confirmare a acceptării comenzii plasate de acesta, pentru achiziția Mărfurilor selectate. Respectivul preț nu mai suferă modificări, indiferent de modificările de preț din Magazin care mai pot avea loc după confirmarea comenzii prin mail.
Prețurile produselor din magazine sunt afișate în lei și conțin toate componentele prețului, taxe vamale și impozite.
Clientul va achita prețul Produselor comandate și cheltuielile de expediție, după cum dorește:
- a) prin ramburs, achitând firmei de curierat la livrare;
- b) online cu card bancar.
X S.R.L își rezervă dreptul de a modifica prețul mărfurilor aflate în Magazin, de a introduce în vânzare mărfuri noi, de a desfășură sau de a revoca acțiuni de promovare pe pagina de web a Magazinului, de a introduce pe aceasta modificări conforme cu prevederile legislației în vigoare, cu condiția ca aceste modificări să nu încalce drepturile persoanelor care au încheiat contracte de vânzare a Mărfurilor oferite de Magazin înainte de efectuarea respectivelor modificări, sau a drepturilor persoanelor autorizate să utilizeze o anume promoție, conform principiilor acesteia, pe perioada desfășurării sale.
VI. Reclamații referitoare la mărfuri
Produsele oferite în Magazin sunt noi. X S.R.L raspunde pentru defectele fizice ale Mărfurilor noi conform legislației în vigoare.
X S.R.L va lua masuri pentru a asigura pe deplin funcționarea corectă a Magazinului, în domeniile indicate de cunoștințele tehnice actuale și se obligă să înlăture într-un termen rezonabil toate neajunsurile semnalate de către Clienți.
Orice lucru cumpărat din Magazin poate fi obiectul unei reclamații, cu respectarea termenilor și condițiilor de reclamație stabiliți prin lege, dacă prezintă defecte ce constituie neconformități cu contractul de vânzare încheiat.
Reclamațiile se pot transmite exclusiv prin e-mail la contact@x.ro, reprezentanții Magazinului trimițând curierul pentru ridicarea Mărfii în vederea returnării, împreună cu dovada achiziționării și cu toate cadourile aferente. Clientul va fi informat despre modul de rezolvarea a reclamației în termen de 14 zile, calculate din ziua următoare primirii de către Magazin a trimiterii cu marfa reclamată.
Clientul are dreptul la următoarele pretenții, conform legislației în vigoare:
- a) să ceară să renunțe la Contract sau să ceară reducerea prețului Mărfii, dacă Vânzătorul nu înlocuiește de urgență și fără mari inconveniente pentru Cumpărător, marfa defectă sau nu înlătură defectul;
- b) să ceară înlocuirea Mărfii cu o alta fără defecte sau înlăturarea defectelor.
În cazul în care reclamația nu este admisă, Marfa vă fi returnată, iar Clientul va fi informat prin e-mail sau telefonic cu privire la nejustificarea reclamației.
În cazul în care se constată de către Client deteriorarea Mărfii în timpul transportului, se recomandă ca el să întocmească, în prezența curierului, un proces verbal de daune.
VII. Retururile de marfă – retragerea din contractul de vânzare
Clientul – consumator, așa cum este definit conform normelor în vigoare, are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare fără a indica motivul, pe baza dispozițiilor legale și a principiilor de mai jos.
Termenul de retragere din contractul de vânzare a Mărfurilor expiră după împlinirea a 30 zile de la data când Clientul a intrat în posesia mărfurilor sau când o terță persoană, alta decât transportatorul, indicată de către Client, a intrat în posesia Mărfurilor.
Pentru a-și exercita dreptul de retragere din contract, Clientul trebuie să aducă la cunoștință Magazinului decizia sa de renunțare, prin trimiterea unui e-mail.
Pentru a respecta termenul de retragere din contract este suficient ca Clientul să trimită un e-mail înainte de împlinirea termenului de renunțare.
Magazinul trimite curierul în vederea ridicării Mărfurilor ce fac obiectul returului la adresa și data indicată de către Client prin e-mail.
Clientul suportă costurile directe de returnare a mărfurilor.
În cazul retragerii din contract, Magazinul va returna Clienților sumele încasate în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 30 zile de la data când Magazinul a fost informat despre decizia Clientului de a-și exercita dreptul de renunțare la contract.
Returnarea sumelor achitate se face exclusiv prin transfer bancar în contul indicat de către Client prin e-mail.
Clienții răspund pentru reducerea valorii Mărfurilor returnate, sens în care se vă întocmi un raport de service dacă se constată diferențe, iar contravaloarea restituibilă va fi diminuată.
VIII. Informații referitoare la serviciile prestate on-line
Magazinul prestează pentru Clienți următoarele servicii, pe cale electronică:
- a) facilitarea încheierii on-line a contractelor de vânzare conform prezentului Regulament;
- b) facilitarea deschiderii de conturi ale Clienților în Magazin;
- c) transmiterea informației comerciale comandate, referitoare la mărfuri.
Clientul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare a mărfurilor conform normelor juridice aplicabile și în baza principiilor stabilite de prezentul Regulament. În plus, Clientul are dreptul, în orice moment, de a cere încetarea de către Magazin a prestării serviciilor menționate mai sus.
Condițiile tehnice de prestare de către Magazin, pe cale electronică, a serviciilor, sunt următoarele:
- a) accesul la internet;
- b) folosirea unui browser actualizat;
- c) deținerea unui cont de poștă electronică.
Reclamații privitoare la serviciile prestate de Magazin pe cale electronică pot fi transmise la adresa de e-mail contact@x.ro sau telefonic, la numărul de telefon afișat pe website. Reclamația Clientului trebuie să conțină denumirea beneficiarului și o scurtă descriere a procesului reclamat. Magazinul se va strădui ca reclamațiile depuse să fie examinate în cel mai scurt timp cu putință, dar nu mai târziu de 14 zile de la data primirii reclamației de către Magazin. Despre modul în care a fost soluționată reclamația, Clientul va fi anunțat pe calea aleasă de Client, telefonic sau ca informație transmisă pe e-mail la adresa indicată de acesta.
X S.R.L aduce la cunoștință că în funcție de setările browserului Clientului poate introduce în sistemul teleinformatic al Clientului fișiere cookies, ce nu sunt o componentă a conținutului serviciilor prestate de către Magazin, dar care ar putea permite identificarea ulterioară a Clientului ce intra pe pagina de web a Magazinului și sunt utilizate de Magazin pentru a înlesni Clientului utilizarea Magazinului, ca și pentru monitorizarea de către Magazin a navigărilor Clientului pe pagina web. Clientul poate renunța în orice moment la posibilitatea ca Magazinul să utilizeze cookies prin anumite setări ale browserului sau prin părăsirea Magazinului.
IX. Drepturi de proprietate intelectuală și forța majoră
Conținutul și design-ul x.ro și bazele de date accesibile prin intermediul sau sunt proprietatea X S.R.L și sunt protejate prin legislația în vigoare cu privire la drepturile de autor și drepturile conexe. În cazul informațiilor și conținutului postat de terțe părți pe site-ul x.ro, dreptul de autor și responsabilitatea asupra acestora aparțin în totalitate celor care au publicat acea informație.
Puteți copia și printa conținutul x.ro doar pentru folosința dumneavoastră personală, în scopuri necomerciale.
Este interzisă orice utilizare a conținutului x.ro în alte scopuri decât cele permise expres de prezentul document sau de legislația în vigoare. Cererile de utilizare a conținutului în alte scopuri decât cele permise expres de prezentul document pot fi trimise la adresa de email contact@x.ro.
În condițiile în care considerați că un anumit conținut aflat pe site-ul x.ro încalcă drepturile dumneavoastră de proprietate intelectuală, dreptul la viață privată, la publicitate sau alte drepturi personale, sunteți rugat să trimiteți un e-mail la adresa contact@x.ro cu drepturile încălcate pentru a permite administratorilor x.ro să acționeze în conformitate cu dispozițiile legale.
x.ro, partenerii sau utilizatorii săi nu pot fi făcuți responsabili pentru nicio întârziere sau eroare în executarea obligațiilor contractuale sau în conținutul furnizat pe site-ul nostru, rezultând direct sau indirect din cauze care nu depind de voință Magazinului. Aceasta exonerare include, dar nu se limitează la: erorile de funcționare al echipamentului tehnic de la x.ro, lipsa funcționarii conexiunii la internet, lipsa funcționarii conexiunilor de telefon, virușii informatici, accesul neautorizat în sistemele x.ro, erorile de operare, greva etc.
X. Informații referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal
1.Informațiile indicate mai jos sunt, de asemenea, puse la dispoziția Utilizatorului în momentul colectării datelor sale cu caracter personal pe site-ul Magazinului.
2.Operatorul datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor Magazinului este X S.R.L. Operatorul prelucrează datele cu caracter personal ale utilizatorilor Magazinului în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor din 27 aprilie 2016 (“GDPR”).
3.Datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor: contact@x.ro.
4.Datele cu caracter personal ale Utilizatorilor Magazinului sunt prelucrate, printre altele în următoarele domenii: (i) pentru a executa contractele de vânzare a bunurilor de la Magazin încheiate cu Utilizatorul – temeiul pentru prelucrarea datelor va fi în acest caz contractul încheiat cu Operatorul prin aprobarea Regulamentului Magazinului; (îi) pentru a menține un cont al Utilizatorului Magazinului – temeiul pentru prelucrarea datelor va fi în acest caz contractul încheiat cu Operatorul prin crearea unui cont și acceptarea Regulamentului Magazinului; (îi) pentru a desfășură procedurile de reclamație – în acest caz, temeiul pentru prelucrare este obligația Operatorului care rezulta din dispoziția legii legata de garanția pentru defecțiunile articolului vândut; (Iii) în cazul în care Utilizatorul și-a dat acordul separat, la adresa de e-mail specificata a Utilizatorului sau la numărul sau de telefon, pot fi transmise informații comerciale privind bunurile oferite spre vânzare în Magazin, inclusiv oferte promoționale – în acest caz, temeiul pentru prelucrarea datelor Utilizatorului este consimțământul acestuia, care nu este obligatoriu și poate fi retras în orice moment; (iv) pentru a trimite mesaje de marketing personalizate Utilizatorului pe site-ul Magazinului, de exemplu, sub forma unei sugestii de a cumpăra bunuri utilizând profilarea. Mesajele vor fi pregătite în baza analizei cumpărăturilor efectuate de Utilizator – temeiul pentru prelucrarea datelor Utilizatorului, în acest caz, va fi interesul legitim al Operatorului care se bazează pe comercializarea bunurilor oferite în magazin; (v) în scopuri de marketing – la adresa pentru corespondența furnizată de către Utilizator, Operatorul din când în când poate să trimită informații despre oferta Magazinului x.ro sau oferă partenerilor comerciali ai acestuia – temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens va fi interesul legitim al Operatorului sau al partenerilor săi constând în comercializarea bunurilor indicate în ofertă; Utilizatorul poate, în orice moment, să se opună prelucrării datelor sale cu caracter personal în acest sens prin contactarea Magazinului, (vi) în scopuri statistice pentru nevoile interne ale Operatorului – în acest caz, temeiul pentru prelucrare va fi interesul legitim al Operatorului care se bazează pe colectarea informațiilor care fac posibilă dezvoltarea activității și ajustarea serviciilor la nevoile Utilizatorilor Magazinului, (vii) pentru a confirma executarea de către Operator a obligațiilor sale și pentru a înainta pretenții sau pentru a se apăra împotriva pretențiilor care pot fi înaintate Operatorului, pentru a preveni sau detecta frauda – temeiul pentru prelucrarea datelor Utilizatorului, în acest caz, vă fi interesul legitim al Operatorului, care este protejarea drepturilor, confirmarea executării obligațiilor și obținerea renumerației datorate de la clienții Operatorului.
5.La efectuarea cumpărăturilor în Magazin, Utilizatorul furnizează anumite date personale necesare pentru a executa contractul de vânzare. Refuzul de a furniza datele necesare executării comenzii are drept rezultat incapacitatea Magazinului de a executa contractul de vânzare. Nu este obligatoriu ca Utilizatorul să consimtă să primească informații comerciale la adresa de e-mail furnizată sau la numărul de telefon indicat pentru executarea contractului de vânzare a bunurilor încheiat. Daca este exprimat consimțământul, acesta poate fi retras în orice moment. Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrării înainte de retragere.
6.Operatorul va pune datele cu caracter personal ale Utilizatorului la dispoziția entităților care colaborează cu noi în executarea contractului de vânzare a bunurilor achiziționate de Utilizator, inclusiv în primirea plății pentru bunurile achiziționate, precum și în livrarea de bunuri.
7.Datele cu caracter personal furnizate de Utilizator vor fi prelucrate în timpul necesar pentru a executa contractul de vânzare și cererile de reclamație, precum și pentru confirmarea executării obligațiilor Operatorului și înaintarea pretențiilor sau apărarea împotriva pretențiilor care pot fi înaintate Operatorului – dar nu mai mult de 10 ani de la data furnizării către Operator de către Utilizator a datelor sale.
8.Operatorul utilizează instrumente de securitate informatică și măsuri organizatorice care au ca scop minimizarea riscului scurgerii de date, al distrugerii, dezintegrării acestora, cum ar fi sistemul de firewall, sisteme de securitate antivirus și anti-spam, procedurile interne de acces, de prelucrare a datelor și de recuperare în caz de dezastru, precum și sistem de backup care rulează pe multe niveluri. Magazinul oferă un nivel foarte ridicat de securitate prin utilizarea Web application firewall (WAF) și sistem de securitate împotriva atacurilor DDoS, un nivel ridicat de criptare HTTPS / SSL, în conformitate cu cele mai bune practici acceptate, cooperează cu furnizori de hosting selectat cu atenție care posedă certificate în domeniul managementului calității ISO 9001 și îndeplinesc cerințele AQAP-2110, precum și certificatul de management al securității informațiilor conform standardului ISO / IEC 27001.
9.Pe principiile stabilite în GDPR, Utilizatorul are următoarele drepturi în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către Operator în legătură cu operarea Magazinului: dreptul de acces la date, dreptul de a le actualiza, dreptul de a solicita transferul de date, ștergerea acestora, dreptul de a se opune prelucrării datelor și dreptul de a cere limitarea procesării acestora.
10.Utilizatorul are dreptul să prezinte o plângere Președintelui Oficiului pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal în legătură cu prelucrarea datelor personale ale Utilizatorului de către Operator.
XI. Prevederi finale
Datele personale ale Clienților furnizate în timpul înregistrării în Magazin sunt prelucrate de către X S.R.L exclusiv în scopul realizării comenzilor. Clientul are dreptul de a completa, actualiza, corecta datele personale, de a retrage definitiv sau doar pentru o anume perioadă de timp permisiunea pentru prelucrarea lor sau de a cere ștergerea lor dacă sunt incomplete, neactuale, neadevărate sau au fost colectate prin încălcarea legii sau nu sunt neapărat necesare pentru atingerea scopului pentru care au fost colectate, precum și dreptul de a se împotrivi în cazul prelucrării datelor personale în scopuri de marketing. Aceste informații sunt detaliate în Politica de Confidențialitate care este o completarea la prezentul Regulament.
Neacceptarea prevederilor prezentului Regulament face imposibilă achiziționarea mărfurilor oferite de Magazin. Magazinul oferă Clientului posibilitatea de a lua la cunoștință de prevederile Regulamentului, la plasarea comenzii. Clienții care dețin cont în Magazin vor fi informați cu privire la modificarea Regulamentului prin e-mail. Clientul care nu acceptă modificările aduse la Regulament are dreptul de a solicita închiderea contului în orice moment.